Blog

Ηλεκτρονικό εμπόριο

8 συμβουλές για να γίνει επιτυχημένο ένα ηλεκτρονικό κατάστημα

Παρά την δύσκολη οικονομική κατάσταση της Ελλάδας και της γενικότερης κατάστασης, το ηλεκτρονικό εμπόριο ανθεί και αναμένεται να έχει ραγδαία ανάπτυξη. Παίρνοντας παράδειγμα τις ΗΠΑ, μεταξύ των ετών 2010-2013, τα κέρδη του ηλεκτρονικού εμπορίου εκτοξεύθηκαν από τα 167 εκατ. δολάρια στα 263 εκατ. δολάρια ενώ το 2015 έφτασαν τα 347 εκατ. δολάρια και ενδεχομένως έως το 2018 να φτάσουν τα 491 εκατ. δολάρια.

Παρά τη ραγδαία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, η είσοδος μιας επιχείρησης σε αυτό θα πρέπει να γίνεται σωστά, μεθοδικά, χωρίς βιασύνη. Εμείς σας δίνουμε 8 απλές συμβουλές για να έχετε ένα επιτυχημένο ηλεκτρονικό κατάστημα.

Δεν χρειάζεται βιασύνη

Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουν οι επιχειρήσεις που εισέρχονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η βιασύνη. Δεν μπορεί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα να ανοίξει, αν δεν έχουν γίνει όλα σωστά ,όπως προσθήκη κειμένων, φωτογραφίες, βελτιστοποίηση, διαφημίσεις κ.α. Μπορούμε, ωστόσο, να αγοράσουμε το όνομα χώρου (domain name) και να δημιουργήσουμε μια σελίδα “coming soon” ώστε να εξάψουμε την περιέργεια των χρηστών.

Εστιάστε στο χρήστη

Δυστυχώς, ένα από τα προβλήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ότι οι πελάτες δε μπορούν να νιώσουν, να περιεργαστούν και δοκιμάσουν το εμπόρευμα από κοντά, ώστε να αποφασίσουν εάν θα προβούν σε κάποια αγορά. Για να εξισορροπήσουν το μειονέκτημα αυτό ,τα περισσότερα καταστήματα προσφέρουν χαμηλότερες τιμές, δωρεάν μεταφορικά, πάντα σε ένα εύχρηστο και γρήγορο περιβάλλον όπου οι χρήστες μπορούν να κάνουν τις αγορές τους.

Βεβαιωθείτε ότι όλα λειτουργούν σωστά

Πριν, και καθ’ όλη τη διάρκεια και λειτουργίας του ηλεκτρονικού εμπορίου, θα πρέπει να επενδύσουμε σε δοκιμές και αναλύσεις.  Θα μπορούσε κάποιος υπάλληλους ή εσείς ο ίδιος να μπαίνει στη θέση του καταναλωτή και να επισκεφτεί την ιστοσελίδα, να δοκιμάζει τις παραγγελίες, να σκεφτεί τι αλλαγές χρειάζεται να γίνουν και αν είναι αρκετά εύχρηστος το ηλεκτρονικό κατάστημα.

Λειτουργήστε παράλληλα με τα social media

Δεν υπάρχει θέμα συζήτησης σε ότι αφορά τη δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media). Τα κοινωνικά δίκτυα είναι η καρδιά του marketing στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αφού μας επιτρέπουν να έχουμε άμεση επαφή με τον υποψήφιο πελάτη, να ρίξουμε μια σύντομη ματιά στη κοινωνική ζωή και στους τρόπους αντίδρασης του, να δούμε τι τους αρέσει και να προβούμε σε όποιες αλλαγές ή να ενημερώσουμε το ηλεκτρονικό κατάστημα μας. Εάν δε θέλουμε να προσλάβουμε κάποιον ειδικό στο social media marketing, μπορούμε να ασχοληθούμε οι ίδιοι με το κομμάτι αυτό.

Επίσης, καλό είναι να συμπεριλάβουμε στο ηλεκτρονικό κατάστημα μας κριτικές, σχόλια και διάφορα κουμπιά σύνδεσης με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ώστε να έρθουμε πιο κοντά με τους πελάτες.

Δημιουργήστε έκδοση για κινητά

Σύμφωνα με τον τη Goldman Sachs τα tablet και τα κινητά τηλέφωνα θα παίξουνε πολύ σημαντικό ρόλο μέσα στα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με εκτιμήσεις οι αγορές μέσω κινητών τηλεφώνων και tablets θα εκτοξευτούν στα 626 εκατ. δολάρια έως το 2018, από τα  204 εκατ. δολάρια που ήταν το 2014, γεγονός που προνοεί να διαθέτουμε ηλεκτρονικό κατάστημα με responsive σχεδίαση, ή έκδοση για κινητά και tablets.

Παραμείνετε στη κορυφή

Καθώς η οικονομία του ηλεκτρονικού εμπορίου μεγαλώνει, ο ανταγωνισμός θα γίνεται όλο και μεγαλύτερος τα επόμενα χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι όλο και περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα θα μάχονται για μια θέση στην κορυφή των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.  Αντιλαμβανόμαστε ότι είναι η βελτιστοποίηση του ηλεκτρονικού καταστήματος μας είναι πολύ σημαντική και θα χρειαστεί να προσλάβουμε ειδικό στον τομέα.

Συλλέξτε πληροφορίες

Σε περίπτωση που έχετε σκοπό να ανοίξετε και άλλα ηλεκτρονικά καταστήματα, καλό είναι να δημιουργήσετε μια βάση δεδομένων και ταυτόχρονα να συλλέγετε δεδομένα πελατών ώστε να βοηθηθείτε στο μέλλον. Θα μπορούσατε να κοινοποιήσετε μέσω ενημερωτικών δελτίων (newsletters) για επερχόμενα ηλεκτρονικά καταστήματα, ή για προϊόντα που διαθέτετε.

Μη σταματάτε να εξελίσσεστε

Η εξέλιξη σε ότι αφορά την τεχνολογία και το Διαδίκτυο αποτελεί κομμάτι επιβίωσης. Οι προτιμήσεις των καταναλωτών, οι καθημερινές συνήθειες και οι τάσεις της εποχής αλλάζουν συνεχώς. Προσαρμοστείτε κατάλληλα στο συνεχές μεταβαλλόμενο τοπίο της αγοράς.