Blog

Ψηφιακό Μαρκετινγκ

Twitch: Η Ανερχόμενη Πλατφόρμα στον Κόσμο του Digital Marketing

2 λεπτά για να το διαβάσετε

Ο κόσμος του digital marketing διαμορφώνεται συνεχώς και μία από τις πλατφόρμες που έχει καταφέρει να κερδίσει μεγάλη δημοτικότητα τα τελευταία χρόνια είναι το Twitch. Με την εντυπωσιακή του ανάπτυξη και δημοφιλία το 2020, το Twitch βρίσκεται στο προσκήνιο για να γίνει μία από τις σημαντικότερες τάσεις στον χώρο του digital marketing τα επόμενα χρόνια. Μέσα σε μόλις τέσσερις μήνες, η πλατφόρμα γνώρισε αύξηση 200% στον αριθμό των ενεργών καναλιών, με πάνω από 4 εκατομμύρια content creators. Σε αυτό το άρθρο, θα εξετάσουμε τι είναι το Twitch, τα εντυπωσιακά στατιστικά του κοινού του, και γιατί αποτελεί μια ελκυστική πλατφόρμα για τις εταιρείες.

Το Twitch βρίσκεται υπό την κυριότητα της Amazon από το 2014. Στην ουσία, το Twitch είναι μια διαδραστική πλατφόρμα ζωντανής μετάδοσης (live), όπου οι δημιουργοί περιεχομένου μεταδίδουν βίντεο για τους θεατές. Αυτό που κάνει το Twitch ξεχωριστό είναι η δυνατότητα πραγματικού χρόνου συνομιλίας (real time chat), που επιτρέπει στους θεατές να αλληλεπιδρούν με τον μεταδότη (creator) κατά τη διάρκεια της μετάδοσης. Αρχικά επικεντρωμένο στη μετάδοση βιντεοπαιχνιδιών, το Twitch έχει επεκταθεί για να καλύπτει μια ευρεία γκάμα περιεχομένου, συμπεριλαμβανομένης της μουσικής, των τηλεοπτικών εκπομπών, του αθλητισμού και άλλων.

Ένας από τους κύριους λόγους για την επιτυχία του Twitch είναι η δυναμική κοινότητά του. Με 26 εκατομμύρια καθημερινούς ενεργούς χρήστες παγκοσμίως, το Twitch προσφέρει έναν τεράστιο κοινό για τους μαρκετίστες να αξιοποιήσουν. Ένα πρόσφατο παράδειγμα είναι ο ισπανικός streamer El Xokas ο οποίος προσέλκυσε ένα ακροατήριο υψηλότερο από 1,2 εκατομμύρια χρήστες, με στατιστικά όπως 463.688 μέσοι θεατές, 2.378.495 μοναδικοί θεατές και 13.081.801 ζωντανές προβολές.

Η εντυπωσιακή ανάπτυξη του Twitch υποστηρίζεται από στατιστικά στοιχεία του Business of Apps που αποκαλύπτουν μερικά συναρπαστικά στοιχεία:

  1. Ο μέσος αριθμός θεατών στο Twitch κατά τη διάρκεια ζωντανών μεταδόσεων υπερβαίνει τα 1,5 εκατομμύρια χρήστες.
  2. Πάνω από 9 εκατομμύρια χρήστες δημιουργούν περιεχόμενο τουλάχιστον μία φορά το μήνα.
  3. Το 65% των χρηστών του Twitch είναι άνδρες.
  4. Το 41% του κοινού του Twitch κυμαίνεται στις ηλικίες 16 έως 24 ετών.

Σε ό,τι αφορά την παγκόσμια χρήση, οι Ηνωμένες Πολιτείες ηγούνται, ακολουθούμενες από τη Γερμανία, τη Ρωσία και τη Νότια Κορέα. Σημειώνεται ότι το Twitch έχει αποκλειστεί στην Κίνα από το 2018.

Η διαφοροποίηση του περιεχομένου και η αυξανόμενη δημοφιλία του Twitch έχουν ενθαρρύνει μεγάλες εταιρείες όπως η Adidas, η Red Bull και η Intel να επενδύουν στην πλατφόρμα μέσω διαφημίσεων και χορηγιών σε streamers και e-gaming ομάδες. Το 2020, οι διαφημίσεις στο Twitch έφτασαν στα 750 εκατομμύρια δολάρια.

Γιατί το Twitch είναι Ελκυστικό για τους Μαρκετίστες;

Υπάρχουν αρκετοί λόγοι που καθιστούν το Twitch ελκυστικό:

  1. Συνεχής Ανάπτυξη: Το Twitch είναι μια πλατφόρμα που αναπτύσσεται συνεχώς, με ένα τεράστιο και εξαιρετικά ενεργό κοινό, κάτι που το καθιστά μια ελκυστική πλατφόρμα διαφήμισης για τις εταιρείες.
  2. Παγκόσμια Εμβέλεια και Ενσωμάτωση της Κοινότητας: Το Twitch έχει παγκόσμια παρουσία και μια στενή κοινότητα που τείνει να είναι πιστή στους δημιουργούς της.
  3. Υψηλή Επίδραση στο Κοινό: Οι χρήστες του Twitch είναι βαθιά αφοσιωμένοι στο περιεχόμενο που καταναλώνουν, με αποτέλεσμα οι διαφημίσεις να έχουν σημαντική επίδραση.
  4. Μη Κορεσμένη Αγορά Διαφημίσεων: Ο χώρος διαφήμισης στο Twitch δεν είναι κορεσμένος, γεγονός που προσφέρει στους μαρκετίστες πρόσφορο έδαφος για διαφημίσεις που απευθύνονται σε ένα κοινό΄που δεν είναι κουρασμένο από τις διαφημίσεις.

Στον κόσμο του digital marketing, ο ρυθμός της αλλαγής είναι εκπληκτικά γρήγορος και νέες πλατφόρμες και τάσεις δημιουργούνται συνεχώς. Το Twitch, όπως είδαμε στο άρθρο μας, αναδεικνύεται ως μια από τις πιο υποσχόμενες πλατφόρμες στον χώρο αυτό. Με την αφοσίωση μιας τεράστιας κοινότητας, το Twitch αναμένεται να παίξει έναν σημαντικό ρόλο στο μέλλον.