Blog

Ψηφιακό Μαρκετινγκ

Gen Z: Η γενιά της αλλαγής;

5 λεπτά για να το διαβάσετε
Γενιά της αλλαγής; Γενιά της συνδρομής; Όπως και να την πει κανείς η γενιά Z βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Γεννημένοι περίπου των μέσων της δεκαετίας του 1990 και των αρχών της δεκαετίας του 2010, αυτή η γενιά έχει μεγαλώσει σε έναν κόσμο όπου εικόνες και συνεχείς πληροφορίες βρίσκονται με ένα κλικ στα χέρια τους. Πάμε να τους γνωρίσουμε!

Social Media.

Για τη γενιά Z, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι απλώς ένα εργαλείο επικοινωνίας, αλλά ένας τρόπος ζωής. Πλατφόρμες όπως το Instagram, το TikTok, το Snapchat και το Threads αποτελούν κομμάτι της καθημερινότητάς του αλλά ακόμη και του εαυτού τους. Εκεί επιμελούνται την ταυτότητά τους, εκφράζονται δημιουργικά και συνδέονται με συνομηλίκους τους σε παγκόσμιο επίπεδο. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες γενιές, οι οποίες έγιναν μάρτυρες της έκρηξης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η γενιά Z έχει ενσωματώσει απρόσκοπτα αυτές τις πλατφόρμες στην καθημερινότητά της, θολώνοντας τα όρια μεταξύ διαδικτυακών και μη διαδικτυακών εμπειριών.

Η αυθεντικότητα.

Η αυθεντικότητα κυριαρχεί στον κόσμο της γενιάς Ζ. Σε αντίθεση με τους προκατόχους τους, οι οποίοι συχνά επιμελούνταν προσεκτικά αψεγάδιαστες διαδικτυακές προσωπικότητες, η γενιά Ζ αποζητά γνήσιες συνδέσεις και σχετικό περιεχόμενο. Εκτιμούν την αυθεντικότητα έναντι της τελειότητας, προτιμώντας τις ωμές, αφιλτράριστες στιγμές από τη σκηνοθετημένη λάμψη. Κάθε brand λοιπόν καθώς και οι παράγοντες επιρροής που επιθυμούν να έχουν απήχηση στη Gen Z πρέπει να υιοθετήσουν τη διαφάνεια και την αυθεντικότητα, αποφεύγοντας το υπερβολικά σεναριακό περιεχόμενο. Αυθόρμητοι, με τη φρεσκάδα της ηλικίας και το θάρρος της γνώμης τους, οι εκπρόσωποι της Generation Z αποτελούν για τα brands και τις εταιρείες ένα νέο και ιδιαιτέρως σημαντικό pool καταναλωτών.

Ακτιβισμός και κοινωνική αλλαγή.

Η γενιά Z δεν είναι απλώς παθητικοί καταναλωτές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αλλά ενεργά συμμετέχει στη διαμόρφωση του διαδικτυακού λόγου. Από την κλιματική αλλαγή έως τα θέματα κοινωνικής δικαιοσύνης, η Gen Z αξιοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως ένα ισχυρό εργαλείο για την υπεράσπιση και τον ακτιβισμό. Hashtags όπως το #BlackLivesMatter και το #ClimateStrike έχουν πυροδοτήσει κινήματα, κινητοποιώντας τη Gen Z να απαιτήσει αλλαγή και να θέσει τους θεσμούς προ των ευθυνών τους.

Έτσι, λοιπόν, a new generation has arrived! Οντας η πρώτη πραγματικά και εγγενώς ψηφιακή γενιά, η εργασία και η συνεργασία σε ψηφιακά περιβάλλοντα είναι φυσιολογικά φαινόμενα για τη Γενιά Z. Δίνουν προτεραιότητα στην ψυχική υγεία και απαιτούν σεβασμό στη διαφορετικότητα, ισότητα και συμπερίληψη παντού αλλά και στον εργασιακό χώρο. Τα μέλη αυτής της γενιάς τείνουν επίσης να προτιμούν την ευελιξία στην απασχόληση έναντι των άκαμπτων δομών δείχνοντας την αποστροφή τους για τις ιεραρχίες.