Blog

Blog

Μάθε τι είναι τα Facebook Instant Articles

Το Facebook, από το Φεβρουάριο του 2016 δημιούργησε τα Facebook Instant Articles και τα διαθέτει σε όσους χρήστες έχουν Σελίδα σε αυτό. Για να τα χρησιμοποιήσετε στη Σελίδα σας, αρκεί να κάνετε μια προεργασία και να ακολουθήσετε κάποιες οδηγίες. Στον άρθρο μας θα μάθουμε τι είναι τα Facebook Instant Articles, πως τα χρησιμοποιούμε και πως λειτουργούν.

Τι είναι τα Instant Articles;

Τα instant articles, αρχικά, δημιουργήθηκαν για να δώσουν λύση στο πρόβλημα της αργής ταχύτητας και φόρτωσης σελίδων από κινητά τηλέφωνα. Ειδικότερα, είναι ένα HTML5 αρχείο “κομμένο και ραμμένο” για κινητά τηλέφωνα και λειτουργεί μέσα από την εφαρμογή του Facebook (iOS η Android). Με την χρήση των Instant Articles, οι ειδησεογραφικές ιστοσελίδες παρέχουν μια καλύτερη εμπειρία στους αναγνώστες τους, αφού τα άρθρα φορτώνουν μέσα από την εφαρμογή του Facebook και δε χρειάζεται να επισκεφτούν κάποια εξωτερική ιστοσελίδα.

Η προβολή άρθρων μέσω της εφαρμογής και η μη χρήση εξωτερικής ιστοσελίδας όμως, φέρει απώλειες όσο αφορά την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας, αλλά και μείωση στα έσοδα απο τυχόν διαφημίσεις, οι οποίες δεν προβάλλονται. Για να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα, το Facebook δημιούργησε εμπορικές ευκαιρίες και επί πληρωμής διαφημίσεις από τις οποίες οι εκδότες μπορεί να κρατούν έως και 100% του κέρδους.

Η πλατφόρμα των Facebook Instant Articles δοκιμάζεται  από το Μάιο του 2015 και τα δεδομένα που έχουμε μέχρι στιγμής δείχνουν ότι:

  • Τα Instant Articles λαμβάνουν 20% περισσότερα κλικ από τα απλά άρθρα κατά την πλοήγηση από κινητό τηλέφωνο.
  • Εφόσον εισέλθει κάποιος στο άρθρο, είναι 70% λιγότερο πιθανό να το εγκαταλείψει, προτού το διαβάσει σε σχέση με τα συμβατικά δημοσιεύματα.
  • Κοινοποιούνται και αναδημοσιεύονται 30% περισσότερο από τα απλά άρθρα.

Πλεονεκτήματα

  • 10 φορές γρηγορότερη πλοήγηση από κινητό τηλέφωνο.
  • Διαβάζονται 20% περισσότερο από τα συμβατικά άρθρα.
  • Είναι 70% λιγότερες οι πιθανότητες να εγκαταλείψει κάποιος επισκέπτης το άρθρο.
  • Προσφέρει πλούσιες επιλογές πολυμέσων (φωτογραφίες και βίντεο υψηλής ποιότητας, διαδραστικούς πίνακες κτλ).
  • Επώνυμος σχεδιασμός και προσαρμοσμένη οπτική απεικόνιση.
  • Δε χρειάζονται επιπλέον βήματα κατά τη δημοσίευση.
  • Οι χρήστες είναι γνώριμοι με το περιβάλλον (κοινοποίηση, μου αρέσει κ.α)
  • Είναι πιο πιθανό να μοιραστούν οι χρήστες τα instant articles με φίλους.
  • Οι εκδότες μπορούν να βγάλουν κέρδος από τους αναγνώστες των άρθρων.

Μειονεκτήματα

  • Χάνεται η σύνδεση περιεχομένου και πλατφόρμας του εκδότη.
  • Τα instant articles είναι πιο εκτεθειμένα στις αλλαγές αλγορίθμου του Facebook.
  • Μείωση των εσόδων από τις διαφημίσεις λόγω του περιορισμένου χώρου στα FIA.
  • Ειδικές προσαρμοσμένες φόρμες, πλαϊνά sidebars και widgets δεν εμφανίζονται.
  • Περιορισμένες επιλογές όσον αφορά τη παρότρυνση των επισκεπτών να εγγραφούν σε newsletter.
  • Το διαδραστικό περιεχόμενο μπορεί να μην εμφανίζεται όπως πρέπει.

Συμπεραίνουμε πως ανάλογα την φύση της επιχείρησης και τους στόχους που έχετε θέσει, τα Facebook Instant Articles θα αποτελούσαν μια νέα προσθήκη στη ιστοσελίδα σας, χωρίς να έχει αντίκτυπο στην επισκεψιμότητα σας.

Να το δοκιμάσω ή όχι;

Γενικότερα τα Instant Articles προσφέρουν μια ευχάριστη εμπειρία στους χρήστες, χάρη στην ταχύτητα φόρτωσης και αμεσότητας του περιεχομένου. Αν προσφέρετε το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας μέσω FIA, οι επισκέπτες θα σας προτιμούν, γιατί γνωρίζουν ότι το περιεχόμενο θα φορτώσει άμεσα.

Παρόλο που το FIA είναι κάτι καινούργιο και δεν είναι σίγουρο αν υπάρξουν αρνητικές επιπτώσεις για τους εκδότες στο μέλλον με τις αλλαγές που έπεται να έρθουν, αποτελεί ευκαιρία που επιτρέπει ιστοσελίδες να εκμεταλλεύονται το όλο αυξανόμενο κοινό των 1.6 δις του Facebook.

Οι σκεπτικοί μπορούν να δοκιμάσουν την πλατφόρμα ενσωματώνοντας λίγα άρθρα, να δουν εάν ταιριάζει στη φιλοσοφία της ιστοσελίδας τους, να επεξεργαστούν τις λειτουργίες που προσφέρει και να αποφασίσουν αν συνεχίσουν να τα χρησιμοποιούν ή όχι.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν ακόμα επιχειρήσεις που αδιαφορούν να εξελιχθούν, συνεχίζουν να δουλεύουν με αργές σελίδες και μη βελτιωμένες ιστοσελίδες για κινητέ συσκευές, που όμως αποτελούν πυλώνες, κυρίως στο χώρο της ενημέρωσης.

Αν θέλετε να εκσυγχρονίσετε τη Σελίδα μας και να την κάνετε φιλική προς τους χρήστες, μπορείτε να τολμήσετε να χρησιμοποιήσετε τη λειτουργία των Instant Articles του Facebook.