7 συμβουλές για τη δημιουργία ενός εύχρηστου eshop | Web Expert

7 συμβουλές για τη δημιουργία ενός εύχρηστου eshop

Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ένας ανταγωνιστικός, συνεχώς αναπτυσσόμενος κλάδος όπου χιλιάδες ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων αγωνίζονται για τη πρωτιά στο τομέα τους. Αν ένας πελάτης επισκεφθεί ένα οποιοδήποτε ηλεκτρονικό κατάστημα, το οποίο δε του αρέσει εμφανισιακά και δυσκολεύεται στη χρήση του, ανεξαρτήτως των προϊόντων και των τιμών που παρέχει, θα προτιμήσει να κάνει την αγορά του σε κάποιο άλλο κατάστημα.

Αυτό σημαίνει πως το ηλεκτρονικό κατάστημα μας θα πρέπει να είναι εκτός από εμφανίσιμο, εύχρηστο και φιλικό προς τον χρήστη ώστε να μπορεί ο χρήστης να αγοράσει ένα προϊόν, χωρίς να κουράζεται. Παρακάτω θα δούμε πως να βελτιστοποιήσουμε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με 7 απλούς τρόπους.

Γρήγορη εγγραφή

Εάν θέλουμε να εγγραφούν οι χρήστες στην ιστοσελίδα μας, χωρίς να τους αποθαρρύνουμε, θα πρέπει να αποφύγουμε τη δημιουργία φόρμας που ζητά πολλές πληροφορίες. Μια διεύθυνση email και ένας κωδικός πρόσβασης, αρκούν για τη δημιουργία ενός λογαριασμού. Τα στοιχεία όπως διευθύνσεις και τηλέφωνα θα δοθούν από το χρήστη κατά την διάρκεια αγοράς, δε χρειάζονται για μια απλή εγγραφή.

Αγορά ως επισκέπτης

Πολλοί είναι οι χρήστες που επιθυμούν να κάνουν μια γρήγορη αγορά αλλά αλλάζουν γνώμη όταν ξαφνικά εμφανίζεται μια ειδοποίηση που τους υποχρεώνει να εγγραφούν στη σελίδα, πριν οριστικοποιηθεί η παραγγελία τους. Για να μην φέρουμε αυτούς τους χρήστες σε δύσκολη θέση, θεμιτό είναι να επιτρέπεται η παραγγελία ως επισκέπτης, με προαιρετική εγγραφή κατά την ολοκλήρωση της παραγγελίας. Αν έχουν σημασία τα μέλη για εσάς και επιθυμείτε να εγγράφονται οι πελάτες σας, μπορείτε να τους προσφέρετε κάποιας μορφής έκπτωση με την εγγραφή και την πρώτη αγορά.

Φόρμα αναζήτησης

Η λειτουργία αναζήτησης θα πρέπει να είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Με την χρήση της φόρμας αναζήτησης, ο χρήστης μπορεί να βρει το προϊόν που αναζητά, χωρίς να χρειάζεται να πλοηγηθεί στην ιστοσελίδα ή να ψάξει σε έναν ογκώδες κατάλογο. Η φόρμα αναζήτησης συνίσταται ιδιαιτέρως σε καταστήματα με μεγάλη γκάμα προϊόντων, τα οποία είναι χωρισμένα σε κατηγορίες, έτσι ώστε να διευκολύνουν τους πελάτες τους να επισπεύσουν τη διαδικασία εύρεσης και αγοράς ενός προϊόντος.

Breadcrumbs

Τα breadcrumbs είναι τα λεγόμενα «μονοπάτια» και σηματοδοτούν που βρίσκεται ο χρήστης σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, κάνοντας εύχρηστη την πλοήγηση του. Τα breadcrumbs μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε και κατά τη διαδικασία της αγοράς, ώστε να γνωρίζει ο χρήστης πόσο βήματα έχουν ολοκληρώσει και πόσα μένουν μέχρι την ολοκλήρωση της παραγγελίας. Χωρίς την χρήση των breadcrumbs, οι πελάτες δεν γνωρίζουν πόσο διαρκεί η διαδικασία της παραγγελίας, και μπορεί να βαρεθούν με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν το κατάστημα στη μέση της αγοράς.

Επιπλέον χρησιμοποιώντας τη δυνατότητα των breadcrumbs, οι πελάτες μπορούν να επιστρέψουν στο προηγούμενο βήμα και να διορθώσουν κάποιο πιθανό λάθος (π,χ στοιχεία διεύθυνσης) που έχουν κάνει, από το να ξεκινήσουν από την αρχή την διαδικασία της παραγγελίας.

Χρήση HTTPs

Κανένα ηλεκτρονικό κατάστημα δεν θεωρείτε ασφαλές, αν δεν φροντίσει να παρέχει αξιόπιστη, κρυπτογραφημένη ανταλλαγή πληροφοριών με τον επισκέπτη. Οι χρήστες που επισκέπτονται ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, θα πρέπει να νιώθουν πως τα δεδομένα τους είναι ασφαλή και μπορούν να συναλλάσσονται με αυτό.  Για να προστατεύσουμε τα δεδομένα των πελατών μας θα πρέπει να προμηθευτούμε ένα πιστοποιητικό ασφαλείας (SSL) και να ενεργοποιήσουμε το πρωτόκολλο https, τουλάχιστον στις σελίδες αγοράς.

Παρόμοια Προϊόντα

Η προβολή παρόμοιων προϊόντων είναι μια ευρέως διαδεδομένη τεχνική του Marketing και στοχεύει στην προβολή προϊόντων, παρόμοια με αυτά που προβάλει ο χρήστης εκείνη τι στιγμή και σχετίζονται με αυτό, είτε συμπληρώνοντας τις δυνατότητες του, είτε προβάλλοντας αντίστοιχες προτάσεις. Εάν για παράδειγμα ένας πελάτης αναζητά να αγοράσει έναν πληκτρολόγιο Η/Υ, τα παρόμοια προϊόντα θα ήταν προτάσεις πληκτρολογίων με αντίστοιχα χαρακτηριστικά ή καλύτερα με αυτό.

Κρυφές χρεώσεις

Η απόκρυψη χρεώσεων είναι ένα γεγονός που απεχθάνονται οι καταναλωτές. Για λόγους ανταγωνισμού, ορισμένα ηλεκτρονικά καταστήματα προβάλουν την χαμηλότερη δυνατή τιμή ενός προϊόντος, ενώ όταν ο χρήστης φτάσει ένα στάδιο πριν την ολοκλήρωση της παραγγελίας, του προσθέτει επιπλέον χρεώσεις (πχ φόρος, μεταφορικά κτλ). Για να αποφύγετε δυσάρεστες καταστάσεις και παρεξηγήσεις, θα πρέπει να εμφανίζετε όλες τις επικείμενες χρεώσεις (όπως φόρος, μεταφορικά) σε εμφανή σημείο στην ιστοσελίδα σας, καθώς και στο καλάθι αγορών.

 

Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Καλέστε μας στο 24610 41995